Obecnie w OP mamy już sporo rodzajów mocy, dlatego postanowiłem je jakoś posegregować i przy okazji dowiedzieć się czy któreś z nich są powiązane z innymi. Do założenia tego tematu, w sporym stopniu zainspirował mnie
ten temat @
Shiosu
1. Diabelskie owoce
a) Logia - moc żywiołów, możliwość aktywacji trybu logii z płynnym ciałem, niepodatnym na ataki fizyczne, dodatkowo zdolność produkcji konkretnego żywiołu. Póki co dostaliśmy dwa rodzaje logii.
- Yami Yami no mi - jedyny przykład specyficznej logii o dodatkowych właściwościach i ograniczeniach
- wszystkie pozostałe logie w dużym stopniu oparte na tym samym schemacie (wiadomo, że żywioł błota ma inne właściwości niż przykładowo dym, ale nie jest to coś na tyle innego, jak w przypadku owocu ciemności)
b) Zoan - transformacje, najczęściej w zwierzęta lub bestie, wyróżniamy 3 rodzaje
- zwykły zoan np. wilk
- mityczny np. budda, feniks (tylko te dwa przykłady znamy póki co)
- starożytny - np. mamut, tyranozaur (j.w.)
c) Paramecia, czyli wszystkie dziwaczne owoce, które nie są Logią ani Zoanem. Póki co dostaliśmy 2 typy Paramecii
- specjalna - Mochi Mochi
- zwykła, którą jednak można podzielić na kilka innych podkategorii:
* wpływ na ciało użytkownika - np. gomu gomu(Luffy), baku baku (Wapol)
* produkcja - np. doru doru ( Mr 3), mochi mochi (Katakuri)
* oddziaływanie na otoczenie - gura gura (WB), ope ope (Law)
2)Haki
a) Zbrojenie - daje możliwość trafienia logii, a także służy jako pancerz lub oręż.
b) Obserwacja - pozwala "wyczuwać" przeciwników (nawet tych, którzy poruszają się za szybko), przewidywać ataki/ruchy, a także widzieć przyszłość.
c) Królewskie - powala słabych przeciwników(duża różnica poziomów), wpływa w pewnym stopniu na pogodę i martwe przedmioty (Shanks na statku WB), możemy spodziewać się większego rozwoju tej mocy, bo w walce 1 vs 1 póki co za wiele nie daje.
3) Moce żywiołów, niezależne od owoców
- Sanji, Luffy, Kinemon - ogień,
- Brook, Whitey Bay - lód,
- Rasowa technika Minków, Lord Mcguy - elektryczność,
- Sabo - wiatr,
- Karate Ryboludzi - woda.
4) Różne moce związane z szermierką, niektóre zależą od techniki, inne od oręża (część się powtórzy)
- Kinemon - Cięcie ognia,
- Vista - Kwiatowe ostrze (specjalna technika Visty, czy może właściwości miecza?),
- Brook - Lodowe ostrze,
- Zoro - Oddech wszechrzeczy (to mnie w dużym stopniu zastanawia, czy to jakaś pochodna haki, czy dodatkowa zdolność, która została ukazana tylko na przykładzie Zoro?),
- dystansowe ataki oparte na machnięciu ostrzem.
5) Rokushiki + Rokuogan
- Kami - e - specjalny sposób unikania ataków (wicie się jak kartka na wietrze),
- Geppo - kopanie powietrza, umożliwiające "latanie",
- Rankyaku - ataki dystansowe, oparte na kopnięciach,
- Shigan - atak wyprostowanym palcem, efekt przypominający wystrzał z pistoletu,
- Soru - zwiększona szybkość poruszania,
- Tekkai - utwardzenie mięśni, by posłużyły jako naturalny pancerz,
- Rokuogan - fala uderzeniowa, wytworzona przy użyciu 2 złączonych pięści.
6) Demony i moc duszy
- Asura Zoro (dusza, czy zasługa przeklętego ostrza?),
- Cavendish/Hakuba - syndrom rozdwojenia jaźni (czy będzie ktoś inny z tą przypadłością i od czego ona zależy?),
- Diable Jambe Sanji'ego - nawiązanie do diabła, a także Oda w jednym z SBS stwierdził, że dusza Sanji'ego płonie (mogło to być na żarty, ale i tak uznałem, że warto wspomnieć).
7) Najróżniejsza technologia. Nie będę tu się wdawać w szczegóły.
Ogólnie z dystansowych ataków (nie licząc mocy owoców i broni), dostaliśmy chyba tylko część Rokushiki i ataki szermierzy. Zatem jak sądzicie, czy dostaniemy coś jeszcze?
Wśród listy mocy, są pewne niewiadome, więc zapraszam do dyskusji