W tym temacie piszemy o tym, jak wyobrażamy sobie najlepszą grę jaka mogłaby powstać. Chodzi mi o mechaniki, pomysły, rozwiązania, ale gatunek także można uwzględnić.
Dzisiaj wpadła mi do głowy wizja gry rpg z otwartym światem, w którym każda decyzja gracza ma wpływ na uniwersum i fabułę.
Nie będzie w takim razie respiących się potworków, tylko jak kogoś zabijemy, to nie zostanie wstawiony klon w jego miejsce.
Dlatego jeśli wybije się wszystkie potwory, to będzie można mieć poczucie, że się uratowało świat.
Myślałem także o czymś w rodzaju organizacji pokroju Akatsuki jako zbioru potężnych postaci o unikalnych mocach i stylach walki.
Dostawalibyśmy powiadomienia o ich działaniach.
Przykładowo:
1. Zabójca planuje zamach na burmistrza Altdorfu
2. Łotr udał się na zbadanie dungeonu wulkanicznego
3. Mag zaatakował twierdzę.
Czyli mamy 3 członków tej organizacji i każdy z nich udał się w innym celu do różnych lokacji.
My mamy możliwość olania tej sytuacji albo wybrać się do lokalizacji, która nas interesuje.
Jednak wszystko dzieje się w tym samym czasie.
Przykładowo:
Jeśli wybierzemy opcje pierwszą i wygramy z przeciwnikiem (Zabójcą), to Łotr zdobędzie potężny lawowy item, podobnie jak mag, który np. może zdobyć jakieś działo.
To co oni zdobędą to rzeczy, które byłyby nagrodą dla naszego bohatera, gdybyśmy tam się udali i wygrali. Dzięki temu z biegiem fabuły przeciwnicy będą się dozbrajać w rzeczy, których im nie odebraliśmy.
Gdy uratujemy tego burmistrza, to dostaniemy od niego przykładowo dużo pieniędzy albo specjalny budynek - np. salkę treningową, a jak zginie, to już nigdy tej salki nie odzyskamy.
Będzie też opcja porażki. Gdy wyruszymy bohaterem, by udaremnić działanie wybranemu wrogowi i z nim przegramy, to i tak zgarnie on łup (zabije burmistrza lub zdobędzie item - inne opcje też by mogły być, ale póki co nie chce mi się aż tak nad tym rozmyślać).
Gdy będziemy wygrywać z przeciwnikiem to będzie możliwość, że zawoła armię swoich przydupasów, żeby odciągnąć naszą uwagę, by samemu uciec. Ale nei będzie to wyglądało jak cutscenka, tylko rozgrywka nie zostanie przerwana, więc będziemy mieli szansę go dopaść.
To z grubsza tyle :p