(10-02-2019, 15:45)niudeb napisał(a): Ace nie moze byc gorszy od Sanjiego, czy Zoro, a wszyscy mowia, ze Zoro da rade z Kingiem, a Sanji z Queen.
Ja mówię, że jeśli Z i S dadzą radę pokonać solo Katastrofy, to po drodze będą potrzebowali jakiejś wymagającej, przejściowej walki.
No a Ace jest martwy od dwóch lat, więc nie robi już progresu i prędzej czy później musi zostać przewyższony przez postacie pokroju Zoro, Sanji, Jinbe. Zwłaszcza, że ten ostatni swego czasu, stoczył z pochodnią dość wyrównany pojedynek.
Co do tematu.
Mamy 1,2,3 od BM i 3 od Kaido vs 1,2,3,4 od WB, a przynajmniej ja tak bym to widział pod względem siły.
Jakoś nie wyobrażam sobie Ace'a z MF, wygrywającego z Jackiem lub Crackerem.
Chyba, że spojrzeć na to z innej perspektywy. Numery 3 od BM i Kaido poznaliśmy ponad 2 lata po wojnie. W czasie MF mogli być o wiele słabsi.
Dlatego nie wiem, czy w tym zestawieniu stosować znane nam poziomy. Czyli podejść do tego trochę niesprawiedliwie wobec Ace'a, czy może pogdybać na temat tego, jak silni byli Jack i Cracker 2 lata temu lub jak mocny byłby Ace teraz gdyby żył?
Co do reszty.
Marco vs Smoothie, Cracker, Jack (wszystkie 1 vs 1) - Wygrana Marco.
Marco vs Katakuri.
Trudno stwierdzić na jakim poziomie jest Marco.
Zakładam, że Luffy => Katakuri (wiemy, jak ta walka wyglądała, ale przyjmijmy, że gumiak po wyleczeniu ran i zregenerowaniu mięśni, jest mocniejszy niż w jej trakcie).
Ma on być najsilniejszą postacią w sojuszu, dlatego ktoś taki, jak Marco nie może za szybko dołączyć. Podobnie było w przypadku Jinbe. Przydupas nie może być silniejszy od kapitana (Buggy, to wyjątek potwierdzający regułę).
Luffy przechodzi obecnie trening, który uczyni go silniejszym od Marco. Chodzi mi o to, że Oda celowo opóźnia dołączenie Marco, dając Luffy'emu czas na wzmocnienie się. Dlatego można w jakimś stopniu podejrzewać, że Marco => Katakuri.
Teraz warto rozważyć moce DF i haki. Kat miał zarówno zbrojenie, jak i obserwację na bardzo wysokim poziomie. Nie wiemy, czy da się wymasterować zbrojenie na jeszcze wyższy poziom, więc na potrzeby gdybania załóżmy, że nie ma takiej opcji. Zwłaszcza, że Kat używał technik, które pozwalały mu przewyższyć zbrojenie.
Dlatego zakładam, że haki Marco i Kata są na zbliżonym poziomie, czyli zostaje owoc. Leczenie ran w pojedynku z Katem, daje Marco zdecydowaną przewagę, a przynajmniej tak sprawa wygląda na papierze.
Kat vs Vista, Jozu, Ace (wszystko 1 vs 1) - Teoretycznie wszystko powinien wygrać Katakuri
Vista vs Smootkie
Jozu vs Smoothie
Nie wiem, czy w ogóle tutaj cokolwiek omawiać. Znamy Smoothie z nic nie robienia, więc w zasadzie nie wiemy, na jakim jest poziomie.
Vista vs Cracker - Myślę, że szermierka byłaby skuteczna przeciwko herbacianej armii. To dość intuicyjna ocena, ale strzelam, że Vista, by wygrał.
Jozu vs Cracker - tu dałbym remis, albo bardziej pas. Cracker miałby problem przebić się przez diament i zbrojenie Jozu, a Jozu męczyłby się z żołnierzami. Chyba, że całkiem sprawnie rozbijałby je diamentową pięścią pokrytą haki. Ale to znowu kwestie umowne. Aczkolwiek warto wspomnieć, że Jozu był/jest całkiem szybki. W drugą stronę nie wiemy, jak utrata ręki wpłynęła na jego potencjał bojowy.
Jack vs Jozu - siła fizyczna vs dobry armor, obstawiam wygraną Jozu
Jack vs Vista - tutaj raczej też obstawiam porażkę hajpmana z względu na techniki Visty, a także fakt, że Jack raczej słynie z walki grupowej i sztuczek pokroju gazu, których nie biorę pod uwagę w 1 vs 1
Tak wygląda mniej więcej moim zdaniem sytuacja, gdyby walczyli pojedynczo.
W przypadku drużynówki.
Płomienie Marco i Ace'a są całkiem przydatne przeciwko Kacie i Crackerowi. Jednakże Smoothie może je w jakiś sposób kontrować sokiem. Tutaj dałbym 2 plusy dla ekipy Marco, a jeden plus dla ekipy Kata.
Marco ma leczenie, a to przydatna zdolność w walkach grupowych (trochę podejście jak w grach, ale myślę, że tutaj też ma to jakiś sens) - Plus dla ekipy Marco
Umiejętność latania Marco, powinna pozwolić mu ominąć armię Crackera, by go zaatakować, aczkolwiek Luffy z jakichś przyczyn nie był w stanie wykorzystać tego atutu. Żołnierze chyba dość szybko doskakiwali i blokowali pięści gumiaka. Wydaje mi się jednak, że przeciwko płomieniom nie byliby już tacy skuteczni w defensywie. - Dlatego plus dla ekipy Marco
Katakuri potrafi przewidywać przyszłość, jednak nie wiadomo, czy byłby w stanie jednocześnie walczyć i ostrzegać innych lub ich ochraniać. Dlatego trudno ustalić, w jakim stopniu jest to umiejętność przydatna drużynowo.
- Jack i Jozu mają chyba mało do zaoferowania w walce drużynowej. Obaj się chyba nadają na tanków. Jack dzięki zoanowi ma dobrą wytrzymałość, a poza tym przyjął uderzenie Zounishy. Mimo to podejrzewam, że Jozu swoim diamentem byłby w stanie wytrzymać więcej ataków/ znieść więcej obrażeń, zanim spadłoby mu hp :p
- Ace, Kat, Marco, Vista - Wszyscy mają raczej Aoe i nadają się na dps
- Marco jest medykiem
- Nie wiem, co ze Smoothie. Jej owoc teoretycznie można wykorzystać w dość kreatywny sposób. Jednak za mało wiemy na temat ograniczeń wyciskania soków, dlatego ze względu na jej możliwość wzrostu, przyporządkuję ją też do kategorii dps.
- Cracker, to typowy przywoływacz. Nie wiem, czy to podporządkować po aoe? Ale zdecydowanie całkiem przydatny w walce drużynowej.
Jeśli chodzi o cechy przywódcze i taktykę.
Katakuri z jednej strony pokazał, że potrafi myśleć, z drugiej natomiast bardziej pasuje mi do indywidualisty niż lidera, kierującego drużyną.
Marco natomiast momentami wydawał mi się lekkomyślny, zwłaszcza wtedy, gdy dał sobie założyć kajdanki.
Pomimo indywidualizmu Kata, to chyba jego uznałbym zwycięzcą w tej kategorii.
To tyle jeśli chodzi o swego rodzaju analizę, natomiast ostatecznego wyniku nie potrafię przewidzieć :p