Gotuj z Pajmonem
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
1 2 3
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Pajmon

Imperator

Licznik postów: 2,138

Pajmon, 16-03-2014, 05:22
Witam.

W temacie tym dzielił się będę z wami przepisami mojego autorstwa, lub po prostu recepturami, które sprawdziłem i okazały się smaczne. Od razu uprzedzam, że jestem kucharzem amatorem z zamiłowania i lubię eksperymentować w kuchni, dla tego nie doszukujcie się tu jakichś wybujałych dań z 5'cio gwiazdkowych restauracji, tylko raczej prostego ale treściwego żarcia Big Grin


No dobra, to może na pierwszy palnik pójdzie danie mojego autorstwa które przyrządzam sobie najczęściej, czyli:

Makaron z sosem serowym (porcja dla 4 osób lub 2 studentów)
Przewidywany czas: mniej niż 30min

Potrzebne będzie:
- makaron (najlepiej penne)
- dwie duże (ok. 400g) śmietany 18% do zup (polecam śmietanę firmy PIĄTNICA)
- 2 lub 3 serki topione o smaku sera żółtego (w zależności jak bardzo serowy chcecie mieć sos)
- boczek wędzony surowy około 30dag
- cebula sztuk jeden
- majeranek

OPCJONALNIE:
Serek topiony o smaku sera możemy zastąpić serkiem śmietankowym, wtedy polecam dodać także pieczarki, które uprzednio obieramy, myjemy i podsmażamy na osobnej patelni i dodajemy do boczku oraz cebuli jeszcze przed dodaniem śmietany.

Sposób przyrządzenia:

Makaron gotujemy oczywiście al dente. Boczek kroimy w paseczki i wrzucamy na głęboką patelnię lub teflonowy rondel (bez dodawania oleju, tłuszcz sam się wytopi z boczku). Cebulę kroimy w kostkę i dorzucamy do boczku po tym, jak już tłuszcz się troszkę wytopi. Smażymy aż cebula się zeszkli. (W tym momencie dorzucamy też opcjonalne pieczarki które wcześniej podsmażyliśmy).