Słowniczek pojęć
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Jarek Bachanek

Kapitan

Licznik postów: 367

Jarek Bachanek, 12-01-2009, 00:34
Może się zdarzyć że będę używał wyrazów których nie znacie dlatego swarzam ten słownik byście w nim odnaleźli opis co dany zwrot oznacza. Możecie się też wpisywać gdy zauważycie słowo które nie jest tu wpisane, postaram się wtedy zaktualizować slownik.

ACT - rozszerzenie palety kolorów. W pliku def może być umieszczone maks 12 palet, naciskajac rózne przyciski przy wybieraniu postaci, właczami inną palete kolorów, dzieki temu postać ma inne barwy.

AI - z angielskiego Artifical Inteligence, czyli Sztuczna Inteligencja, Programuje się ją na końcu gdy wszystkie ciosy i ruchy już dzialają. Mugen losowo wybiera komendy umieszczone w CMD, dzięki czemu postać sie porusza. Każda AI w każdej postaci jest inna. Powszechnie uważa się że AI jest najtrudniejszą częscią do zaprogramowania, dlatego niektóre postacie jej nie mają, używaja więc domyślnej AI w Mugenie.

AIR - plik tekstowy bedący animacją postaci, lub grafiki

Capcom - Firma znana z wielu bijatyk miedzy innymi Street Fighter, Jojo Bizzare Adventure, Vampire Saviour, itp

CLSN - inaczej Colison Boxes, kwadraty pokazujące obszar ktory inna postać moze uderzać. Inaczej mówiac postać która ich nie ma nie moze być zraniona. Jeśli są za duze to poostac zostaje zraniona mimo iż widać że cios nie trafił w część ciałąa, jeśli za małe, mimo trafienia cios może nie byc zaliczony.
CMD - plik odpowiadający za komendy w danej postaci. Znajdują się tu ciosy, komendy dla AI i kody uruchamiające wszystkie ruchy postaci. Można go podejrzeć i edytować uzywając PPM (Prawy prycisk myszy) i wybrać komendę "Edytuj"

CNS - plik w którym znajduje się kod postaci

DEF - prosty plik tekstowy używany w postaciach, arenach i motywach z którego Mugen zczytuje wszystkie pliki danej postaci/areny/motywu

FIGHTFX - zestaw efektów umieszczany w folderze Data w plikach fightfx.sff i fightfx.air W sytuacji gdy postać nie ma w swoim pliku sff własnych efektów Mugen używa wlaśnie ich.

FNT - rozszerzenie fontów, czyli czcionek używane w motywach

FX - wszelka grafika, typu błyski, sparki, fale i inne podobne rzeczy.

Hitspark - Iskra błysk gd, pojawiające się gdy kogoś uderzymy, badź zostaniemy uderzeni.

Kompilacja - jest to Mugen złozony z wielu postaci znalezionych w sieci. Większość Mugenowców trzyma sie od takich z daleka, tworząc wlasne osobiste kompilacje. Uploadowanie takowych jest źle widziane ponieważ autorzy nie zawsze chca by ich prace znalazły się w cudzej grze. Po za tym dużo osób przywłaszcza sobie prawa autrskie co rodzi kolejne problemy.

Readme - z angielskiego "CzytajTo". Plik txt w którym twórca umieszcza spis ciosów, uwagi, podziękowania, i inne rzeczy odnośnie postaci. Nie wszystkie postacie go mają ale, większość go posiada. Dlatego tam najlepiej zajrzeć zanim spojrzy się w CMD, gdy szuka się ciosów

SFF - Plik w którym mieści się cała grafika postaci/areny/motywu, czyli sprite'y fx, wszelkie tła i inne obrazki. Najlepiej otwierać programem Fighter Factory.

SND - plik w ktorym znajduja się dźwięki postaci. Są to po prostu spakowane pliki .wav Najlepiej otwierać i edytować w Fighter Factory

SNK - Snk Playmore firma produkująca bijatyki takie jak seria King Of Fighters, Garou: Mark of the Volves, RealBout/Fatal Fury, Kizuna Encouter, itd

Sprite - Rysunek tworzony przez rysowanie pikseli, zapisany najczęściej w formie .pcx przedstawiajacy wygląd jakiejś postaci. Podstawowa jednostka używana w Mugenie.
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź