OPIS ŚWIATA
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Gri

Król piratów

Licznik postów: 3,561

Gri, 24-09-2018, 17:21
Gramy w klimatach fantasy. Świat jest technologicznie na mniej-więcej poziomie średniowiecza. Z tą różnicą, że sporo wynalazków które mamy w naszym ‘realnym’ świecie istnieje tam jako magiczne przedmioty. Różnego rodzaju transmitery (działające jako komórki), zegarki, nawet pojazdy napędzane magią.Są jednak oczywiście o wiele rzadsze. 

Poglądowa mapa świata w którym gramy:
[Obrazek: bAC76-Cu9RAHMedcmt3JBfQnpv3GjBNzS3uROHLK...ueH6590mVO]

Świat składa się z trzech głównych kontynentów plus wiele, wiele mniejszych lub większych wysp. W dodatku jedna, duża wyspa na północy na której dziać będzie się przygoda. Nie wprowadzę od razu wszystkich ras, żeby mieć później pole do manewru.
Ogólnie to gramy tylko ludźmi (nie ma elfów, krasnoludów itd.), którzy jednak dzielą się na trochę ras.
Oprócz tego mamy stworzenia typu ogry, trolle, gobliny i inne, które pomimo, że są rozumne, nie są traktowane jako ludzie. Jeśli człowiek zabije np. goblina, nic ma za to żadnej kary.
Nasza przygoda odbywać się będzie na wyspie na samej północy.
Wyspa ta nazywa się Cuyo. Stanowi wyjątkowe miejsce na świecie. Przede wszystkim, nie ma do niej swobodnego dostępu. Wyspa ta kontrolowana jest przez niemagiczną rasę, Melusańczyków (rasa - Melusani). Nie potrafią czarować (z wyjątkiem jednego rodzaju magii, ale o tym gdzie indziej), ale potrafią tworzyć niezwykłe magiczne artefakty. Nie zdradzają tajemnicy jak tego dokonują. Zdecydowana większość magicznych przedmiotów masowego użytku pochodzi właśnie z wyspy Cuyo. Na skutek tego Melusańczycy są niezwykle bogaci. Mieszkają oni w większości w swoim mieście Gesa Edru, umiejscowionym w północnej części wyspy, mniej więcej tutaj (tylko jest mniejsze niż ta kropka):
[Obrazek: jA5rtSk0o7Y36Q5WjPxD9ALb6zVCOwLgo7CfPPii...R7XO9xFT48]

Melusańczycy nie zarządzają jednak bezpośrednio całością wyspy. Na ogół nie interweniują w pozostałej części wyspy, przez co pojedyncze miasta są jak państwa-miasta. Rządzone przez królów, którzy ustalają własne zasady. Poza murami miast ziemia jest niemalże niczyja (bo w rzeczywistości jest Melusańczyków, ale oni się nie wtrącają).Nie ma swobodnej możliwości dostania się na wyspę. Wypłynąć można, ale żeby wpłynąć trzeba mieć zezwolenie w postaci magicznego tokenu. Otrzymać je można na różne sposoby, ale ich dostępna ilość jest ściśle kontrolowana przez Melusańczyków.

Tyle o wyspie. Wasze postacie pochodzić muszą z jednego z trzech kontynentów:
Trzy kontynenty to:
Cego - kontynent umieszczony bezpośrednio pod wyspą, zwany też często kontynentem centralnym. Nazywa się tak, ponieważ z powodu warunków naturalnych, ukształtowania terenu oraz warunków pogodowych przepłynięcie z kontynentu Betem (na zachód od Cego) do kontynentu Isola (na wschód Cego) jest bardzo trudne. Dlatego też handel morski odbywa się głównie pomiędzy Cego a pozostałymi dwoma kontynentami.
Zamieszkuje go najbardziej zróżnicowana etnicznie ludność. W związku z napływem ludności z innych kontynentów oraz innych wysepek geny wymieszały się na przestrzeni wieków. Nie wyróżnia się więc tutaj żadnych dominujących ras. Mieszkańcy nazywani są ogólnie Cegojczykami. Co ciekawe, Cego praktycznie nie zamieszkują stworzenia typu trolle, gobliny, ogry czy inne rozumne rasy, które nie traktowane są jako ludzie.

Betem - Kontynent, który nie licząc wybrzeża, gdzie kwitnie rolnictwo, składa się głównie z pagórków i gór. Ogromna ilość minerałów używanych w całym świecie pochodzi właśnie stąd. 
Wyróżnia się tu dwie dominujące rasy: 
Vumowie - niscy, dorastają maksimum do 160cm. Bardzo umięśnieni. Przede wszystkim pracują w kopalniach. (ogólnie można traktować ich jak krasnoludów, tylko trochę wyższych i niekoniecznie brodatych).
Behijczycy - Mają delikatnie żółtawą skórę. Są wysocy i chudzi, przeważnie mają długie, ciemne włosy. Długie włosy wśród Behijczyków uważa się za powód do dumy. Zajmują się przede wszystkim rolnictwem oraz hodowlą zwierząt. Niektórzy zostają pasterzami.

Isola - Kontynent bujnej roślinności. Centralną część kontynentu porasta gęsty las. Później im dalej na wschód tym bardziej las przechodzi w tundrę, a następnie pojawia się teren skuty lodem. Mało kto zbadał kiedykolwiek skrajnie wschodnie części kontynentu. 
Bliżej brzegu znajduje się wiele sadów pełnych drzew wydających przepyszne owoce. W związku z ogromną ilością drewna, z kontynentu tego pochodzi wielu doskonałych cieśli. Całe zachodnie wybrzeże usiane jest portami.
Isolczycy mają nieco ciemniejszą skórę. Posiadają różne nietypowe kolory oczu, takie jak fioletowe, żółte, czerwone czy białe. Wzrostowo są bardzo zróżnicowani. 
Zamiast kilku dominujących ras, oprócz “typowych” Isolczyków, kontynent zamieszkuje wiele mniej licznych ras mających swoje charakterystyczne cechy (Wasza postać może być właśnie z takiej charakterystycznej z jakiegoś powodu rasy, nie ma przeciwwskazań byście ją sobie wymyślili).

Jeśli w historii chcecie dodać jakieś miasto, to bardzo proszę, dodam je później do świata gry Smile


WALUTA:
W całym świecie obowiązuje albo handel złotem, albo monetami zwanymi Balfy. Balfy dzielą się na drobniejszą część zwaną Lity (1 Balf = 100 litów)
Poglądowe ceny w średniej wielkości mieście:
0.5 - 1 Balf - posiłek dla dwóch osób w gospodzie.
10 Balfów wystarcza by przeżyć miesiąc żyjąc skromnie (wydając tylko na jedzenie).
Domy kosztują od 400 do kilku tysięcy Balfów.
Bochanek chleba kupimy za 5-10 litów.
Noc w gospodzie waha się od 1 Balfa do 4.
Dziennie za pracę fizyczną (np. przy rozładunku w porcie) zarobić można około 0.8-1.2 Balfa.
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź