Wasze pytania
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Gri

Imperator

Licznik postów: 2,684

Gri, 24-09-2018, 18:09
Jeśli macie jakieś pytania które chcecie zadać jeszcze przed zapisaniem się, to tutaj.

Gdy już zaczniemy przygodę, to wszelkie pytania grających będą już w innym temacie.

Pytania dotyczące np. umiejętności Waszych postaci, proszę na priv.
Mordoc

Pan Ciemności

Licznik postów: 4,685

Mordoc, 25-09-2018, 17:11
No to jedziemy z seryjką pytań i wątpliwości :p

1. Zobacz, co odwaliłem w karcie postaci w zakładce "Rasa" i powiedz, czy jest Ok 
2. Rzucanie przedmiotami np. kamieniami, pod jaką kategorię podchodzi? W sensie celność
3. Jak wyżej, tylko zamiast kamieni są magiczne pociski
4. Czy jeśli wzmocnię magią kamień, to jest on z pkt. widzenia mechaniki gry nadal kamieniem (bronią miotaną, improwizowaną), czy już magicznym pociskiem?
5. Jakie trzeba spełnić warunki, żeby coś wzmocnić? Trzeba tego dotknąć, czy można na odległość? Przykładowo, jeśli dotknę kamień, to czy jak go rzucę, to mogę z lekkim opóźnieniem aktywować efekt? Po prostu wpadł mi do głowy pomysł, że rzucałbym we wrogów małymi kamykami, one leciałyby w miarę szybko, a po drodze lub w końcowej fazie wzmacniałbym je w więcej ważące kamulce Big Grin
6. Ile umiejętności mogą posiadać nasze postacie?
7. Ile czarów/ technik znają magowie na początek?
Spoiler

[Obrazek: UAMELnu.png]

Spoiler

[Obrazek: 05onfire1_xp-jumbo-v2.jpg]

Gri

Imperator

Licznik postów: 2,684

Gri, 25-09-2018, 18:15
1. Jest ok, powiem więcej - bardzo mi się podoba Big Grin
2. To podchodzi pod zdolności walki bronią dystansową.
3. To podchodzi pod zdolność Magia. Generalnie im dalej jesteś od celu, tym większych zdolności magicznych potrzebujesz by Twoje zaklęcie tam trafiło. Tak samo gdy np. chcesz uleczyć kogoś, kto stoi daleko. Nie musisz tutaj celować, ale jeśli osoba którą leczysz jest zbyt daleko, a Ty nie masz bardzo dużo w magii, to się nie uda.
Zaklęcia ogólnie nie wymagają celności jako takiej, widzisz cel i wysyłasz w jego stronę magiczny pocisk. Ale jeśli masz wysoką magię, to możesz sprawić, by pocisk leciał dużo szybciej. Tak samo, gdy jesteś świetny w czarowaniu, możesz posłać mini pocisk przez dziurkę od klucza i dalej będzie on mocny. Z niską magią nie dasz rady tak skupić energii i rozwali się o drzwi.
4. Dalej jest on kamieniem, będzie miał po prostu dodatkową właściwość. Tak samo wzmocniony magicznie miecz, dalej jest mieczem i posługiwanie się nim zależy od zdolności władania bronią białą.
5. Należy mieć kontakt z przedmiotem. Chociaż pomysł fajny, może wykorzystam dla jakiegoś specjalisty ;D
6. Tak jak wspomniałem, dwie. ("Wymyślić możecie dwie umiejętności. Powinno to być coś konkretnego. Przykładowo:"). Natomiast nie pogrubiłem tego, już poprawiam Smile
7. Tutaj sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Teoretycznie macie dostęp do nieskończonej ilości czarów, co wymyślicie, to macie. Ale tak jak wspominałem, np. w przypadku wzmacniaczy, musicie wymyślić w czym Wasza postać jak najbardziej biegła (jakie właściwości nadaje). Później dopiero (dam Wam znać) możecie wybrać całkowicie odmienną właściwość. (Pamiętaj również, że jako wzmacniacz możesz zawsze wzmacniać właściwość którą już przedmiot posiada. Kamień ma już jakąś masę, możesz ją zwiększyć. Miecz ma już jakąś ostrość, również możesz ją zwiększyć itd. To nie podchodzi pod limit. Pod limit nie podchodzi także tworzenie magicznych tarcz, których wytrzymałość i wielkość zależy bezpośrednio od statystyk).
Ogranicza Was także Wasz poziom magii i energii magicznej. Np. Mag ognia może mi napisać, że próbuje rzucić deszcz kul ognistych na wrogów, którzy są przed nim. Ale mając np. 2 punkty w magii, to odpiszę mu tylko, że z nieba spadły coś jakby płonące iskierki, które tylko rozbawiły przeciwników. Musicie próbować Smile
Również część zależy od okoliczności. Jeśli damy magowi ziemi dużo czasu, to powolutku, po trochę, stworzy 'ziemny filar' który uniesie go do góry na kilka metrów. Ale mag wysokiego poziomu stworzy go w pół sekundy.
Aelin

Piracki wojownik

Wiek: 28
Licznik postów: 158

Aelin, 25-09-2018, 23:01
Też mam kilka pytań.
1. Za tak zwane "umiejętności złodziejskie" odpowiada zwinność?
2. Czy nie pojechałam za bardzo z rasą? Znaczy wiem, że pojechałam, ale czy w granicach dopuszczalności? Wymyśliłam ją dość naprędce, ale spodobała mi się i zdążyłam się z nią zżyć Tongue
[Obrazek: tumblr_oc9evnPWE61r678ffo1_540.jpg]
Gri

Imperator

Licznik postów: 2,684

Gri, 26-09-2018, 00:01
1. Tak
2. Rasa jest klawa! W granicach dopuszczalności, za wyjątkiem dwóch rzeczy:
Cytat: Ponado wszystko, czego dotkną, również zyskuje tę cechę na czas kontaktu z ich ciałem, co w praktyce oznacza głównie to, że prześwitują nawet w ubraniach
Możemy się umówić, że działa to na ubrania które masz na sobie (bo np. tak długo miały kontakt z Twoim ciałem, że wpłynęła na nie ta zdolność), ale nie może to działać na zasadzie użytkowej. Czyli nie dotkniesz drzwi by zobaczyć co jest za nimi.
Także, jako element wyglądu Twojej postaci (prześwituje) jest ok, ale nie możesz tego używać jako dodatkowej mocy.

Podobnie z tym fragmentem: 
Cytat: Niektórzy potrafią kontrolować stopień przezroczystości i zniknąć niemal całkowicie.
Mogą krążyć takie legendy, ludzie mogą sobie opowiadać, że słyszeli o takim Lenella co to potrafił zniknąć na zawołanie, ale Twoja postać takiej osoby nigdy nie spotkała oraz sama nie potrafi kontrolować stopnia prześwitywania.


Podoba mi się pomysł na tę rasę, bardzo podoba mi się że opisałaś czym się głównie zajmują, jak wykorzystują swój nietypowy wygląd (turystyka). Może kiedyś wprowadzę możliwość 'użytkowego' korzystania ze specyfiki tej rasy, ale na pewno nie teraz.
Aelin

Piracki wojownik

Wiek: 28
Licznik postów: 158

Aelin, 28-09-2018, 13:31
Jeszcze jedno pytanie, tak sobie przypomniałam podczas uzupełniania karty postaci. Nie powinniśmy gdzieś umieścić części "Ekwipunek"?
[Obrazek: tumblr_oc9evnPWE61r678ffo1_540.jpg]
Gri

Imperator

Licznik postów: 2,684

Gri, 28-09-2018, 19:57
Szczerze mówiąc, to myślałem nad tym i postanowiłem zrezygnować, bo w poprzednich pbfach nie miało to zbytnio znaczenia. Macie swoją broń, opisaliście jak wyglądacie, nie będę się spierał jak napiszecie jakoś później, ze wyjmujecie książkę z plecaka czy coś.

Ogólnie jeśli ktoś ma potrzebę, to może opisać swój ekwipunek, jeśli np. wymyślił sobie jakiś ciekawy przedmiot co jego postać ma ze sobą Smile

Natomiast faktycznie zapomniałem o tym ile macie hajsu przy sobie (jeśli jesteście bogaci, to zastawiliście swój majątek gdzieś indziej). Macie nie więcej niż 20 balfów. Stać Was by bez problemu sobie kupić jakieś drobnostki, nocleg w gospodzie, posiłek, ale na większe zakupy już za mało.
CCORD

Gorosei

Wiek: 25
Licznik postów: 4,965
Miejscowość: Siedlec :]

CCORD, 04-10-2018, 20:47
Jaki wpływ na wzmacnianie mają te dwa atrybuty magiczne, których nazwy nie chce mi się teraz sprawdzać, powiedzmy że "moc" i "mana"? Szczególnie ten 1, co do tego 2 to chciałbym tylko jakieś przybliżone liczbowe dane poznać.
 
Gri

Imperator

Licznik postów: 2,684

Gri, 04-10-2018, 20:59
Magia i Energia magiczna (czyli moc i mana ;D).

Sprawa jest prosta, zakres statystyk to od 0 do 15. 15 to absolutne maksimum w danej statystyce, 15 w magii to największa możliwa moc zaklęć, absolutne rozpierniczanie.

Energia magiczna to właśnie mana.

Teraz tak, w przypadku wzmacniacza:
Mocniejsza magia - mocniejsze wzmocnienie. Nie wiem co chcesz robić, ale dla uproszczenia zastosujmy tu przykład zwiększenia wytrzymałości. 3 magii - wzmocnienie x2. 5 magii to już jakieś x4. 10 magii to przedmiot praktycznie niemożliwy do zniszczenia 'ludzkimi' metodami.
Im więcej many, tym większy możliwy zakres i czas działania. Np. mając 2 w energii magicznej wzmocnisz sobie kijek, ale mając 9 wzmocnisz cały dom. Mając 2 wzmocnisz kijek na 10-15 minut (mówimy o wzmocnieniu natychmiastowym), mając 9 na 10h.

W przypadku wzmacniaczy jest też istotne rozróżnienie wzmacniania "natychmiastowego" czyli dotykasz przedmiot i wzmacniasz, a długotrwałej pracy nad przedmiotem, zmieniania właściwości na stałe. Mając 2 magii możesz tak "wzmocnić" zeszyt by miał 10000 stron, a mimo to był cienki jak normalny, ale będziesz na to potrzebował dzień. Mając 10 magii zrobisz to w 3 minutki.
Tak właśnie 'pracują' wzmacniacze. Uczą się np. produkować takie zeszyty i codziennie biorą kolejny i wzmacniają. Taka tam żmudna praca ;D
CCORD

Gorosei

Wiek: 25
Licznik postów: 4,965
Miejscowość: Siedlec :]

CCORD, 06-10-2018, 15:20
Jak dużą swobodę mogę mieć w tym jakie właściwości nadaję przedmiotowi i jak mocne lub słabe właściwości mogą to być?
 
Gri

Imperator

Licznik postów: 2,684

Gri, 06-10-2018, 18:06
Możesz nadać właściwość jaką chcesz, ja Ci powiem czy jest ok.
ogólnie jeśli właściwość może się 'skalować' jeśli o moc chodzi, to będzie ok.
chodzi o to, że jeśli będzie mogła ta właściwość zacząć jako słaba i wraz z poziomem magii rosnąć w moc, to spoko.

np. możesz wymyślić właściwość nadawania gumowych właściwości przedmiotowi. im większy poziom magii tym będzie się bardziej rozciągać, będzie wytrzymalsza itd.

(pisze z telefonu, jak coś to za 30min będę przy komputerze)
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź