Schemat i zasady tworzenia postaci
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
korohori

Super świeżak

Licznik postów: 228

korohori, 21-12-2011, 23:34
Powiedzmy coś o samych postaciach graczy. Co wpływa na ich rozgrywkę, walkę i dodatkowe bonusy.

Przedstawię może przykładową kartę postaci.

Imię i Nazwisko:
Poziom: 10
Wiek:
Płeć:
Statek:
Zawód:
Archetyp:
Owoc:
Nagroda:
Życia:
Własne Marzenie:
Statystyki:

Siła:
Zręczność:
Inteligencja:
Wytrzymałość:
Siła Woli:

Umiejętności:

Bitewne

Charakterystyczne

Historia:

Styl Walki:
Ekwipunek:




Teraz opiszę wszystko spokojnie.

***Imię i nazwisko - każdy wie, co i jak. Tak samo wiek, płeć, statek.

***Zawód. Tutaj mamy do wyboru, czym zajmujemy się na statku i jak ta profesja może wpływać na statystyki i załogę.

Oto wszystkie zawody:

Kucharz : Dzięki niemu cała załogą ma zawszę siłę do walki, jest najedzona itd. Tutaj mamy bonus do losowości np. Że nigdy nie dostaniemy minusa do siły czy zręczności, bo jesteśmy głodni. Tak samo cała załoga.
+5 zręczność
+3 gotowanie

Nawigator: Jego zadaniem jest bezpieczne przepłynięcie do każdej wyspy. Bez niego załoga nie byłaby w stanie przepłynąć przez ciężkie sztormy.
+7 inteligencja
+3 nawigacja

Kapitan (Wybierany przez załogę): +1 do każdej statystki za każdą wygraną walkę. Kapitan jest zawodem, który nie koliduje np. z Kucharzem, ponieważ kapitana załoga wybiera na początku gry.

+ dodatkowa statystyka - dowodzenie (Postać ta nie może posiadać perswazji, jeżeli takową posiadała, to wszystkie jej punkty przechodzą do dowodzenia)

Cieśla : Naprawia wszystkie zniszczenia statku.
+5 siła
+3 wytrzymałość
+3 ciesielstwo

Doktor: Leczy rany, choroby itd.
+3 inteligencja
+2 władanie bronią/sztuki walki
+3 leczenie

Muzyk : Podnosi morale wszystkim na statku .
On
+7 siła woli
+3 muzyka
Załoga
+3 siła woli

Kanonier: Jeżeli go wybieramy musimy władać pistoletami, procą lub czymś co strzela. Zajmuje się całą armaturą statku.
+2 władanie bronią
+3 zbrojenie statku

Kronikarz: Osoba, która prowadzi dziennik, pokładowy oraz ma szeroka wiedzę na temat świata gry.To jedyna postać, która będzie dostawać różne informacje tj. Będzie mógł rozpoznać owoc, który znajdziecie, będzie znał wyspę na której jesteście, lub jakąś załogę piracką.

+5 inteligencja
+3 wiedza

Vice Kapitan(Wybierany przez załogę): Chyba najpotrzebniejsza profesja dla statku. On zarządza całymi zasobami żywieniowymi, pieniędzmi itd. On na początku gry dostaje listę, co posiadacie na statku (losowo). +2 do każdej statystyki. (tylko sobie).

+ dodatkowa statystyka - dowodzenie (Postać ta nie może posiadać perswazji, jeżeli takową posiadała, to wszystkie jej punkty przechodzą do dowodzenia)

To na tyle jeśli chodzi o zawody.

***Archetyp : Tu ogólnie chodzi jak sami byście siebie nazwali : Szermierz, Bokser, Marzyciel itd. To bezpośrednio wiążę się z historią, ekwipunkiem oraz stylem walki.
Archetypy dzieli się na 5 kategorii:

Archetyp Siły opierająca się na sile fizycznej np. Bokser, Użytkownik „Red Leg” itd. +3 do siły
+3 wytrzymałość
+2 Sztuki walki
+2 odporność

Archetyp Zręcznościopierająca się na dużej zwinności bądź szybkości np. Biegacz (bo i taka może być), Szpieg, Akrobata dostają.
+5 do Zręczność
+3 akrobatyka

Archetyp Inteligencjiopierające się na spostrzegawczości, inteligencji, zachowania spokoju itd. Np. Badacz, Archeolog, Naukowiec dostają.
+5 do inteligencji
+2 punkty witalne
+1 wiedza

Archetyp Woli związanie z marzeniami, ryzykiem, bronieniem tego na czym nam zależy za wszelką cenę np. Marzyciel, Prawdziwy przyjaciel, Ryzykant itp.
+4 do siły woli
+2 czujność
+1 perswazja

Archetyp Broni opierający się na użytkowaniu bronią np. Szermierz, Strzelec itd.
a) broń palna +2 koncentracja + 2 do posługiwania się bronią
b) broń biała + 5 do posługiwania się bronią

***Owoc i nagrodę (za głowę swoją xd) zdobywa się z czasem.

***Statystyki i ogólny system rzutów.

Na początku każdy dostaje 75 pkt do rozdania . Zdobywany pkt wraz z rozwojem fabuły.

Żadna statystyka nie może wynosić 0

Siła: Od tego parametru zależy, jak duże zadajemy obrażenia oraz w teście siłowania lub innym związanym z siłą odgrywa kluczowe znaczenie.

Zręczność : Wszystkie testy zręcznościowe, szybkościowe, uniki itd.

Inteligencja: Ocena sytuacji , spostrzegawczość, testy znalezienia słabego pkt itd.

Wytrzymałość : Jak długo możemy biec, odporność na ciosy itd.

Siła Woli : Zwiększa wolę życia.

***Umiejętności:
Tutaj dajemy umiejętności naszej postaci:

Każda postać ma umiejętności od zawodu i archetypu i władanie bronią/sztuki walki + 1 dowolna umiejętność bitewna i 1 dowolna umiejętność charakterystyczna.

Oprócz bonusów, macie do rozdania 14 punktów do umiejętności.

Umiejętności specjalne są nadawane wyłącznie przez Mistrza Gry!!!

Tutaj znajduje się Lista umiejętności


***Potęga Owocu: Po zdobyciu owocu dostajemy tyle pkt, ile mamy w najsłabszej statystyce. Tutaj mamy do testu wykonania techniki. Nie liczy się tych pkt np. przy typach Logia (szansa na trafienie jak 1/10) przemiana w lód, wodę, ogień czy coś. To można zrobić zawsze (no prawie). Owoce są losowane w specjalny sposób. Najpierw losuje jeden z typów Logia. Potem 5 z typu Zoan i 4 z parameci. Potem z tych 10 jeden dla postaci.
Z powodu braku jakiegoś porządnego generatora kości, który pokazywałby czy ktoś nie rzucał milion razy, żeby wyrzuć dobrą ilość oczek, ja będę rzucał (ofc generatorem online).

Jak liczę?

Rzucam kością k30(wybieram ją w generatorze). Jeżeli ktoś ma np. 16 pkt siły, to test siłowania wygra, jeżeli wyrzucę 16 bądź mniej. Jeżeli wyrzucę 17 bądź więcej przegrywa test. Najprostszy system xd

***Historia : Minimum 15 linijek. Nie zdań, ale linijek. Do tego historia ma się trzymać kupy i nie być bezsensowym zlepkiem słów. Na błędy ortograficzne i językowe nie podlegają ocenie.

***Styl Walki: Tutaj opisujecie, jak i za pomocą czego walczycie (bez zbytniego OP[over power]. Do opisania macie 6 technik . Nowych technik będziecie się uczyć podczas spotykania NPC, przez zdobycie Owoców itd.

***Wygląd: Chyba oczywiste...

***Ekwipunek: To co wam potrzebne jest do stylu walki. Nie można wybrać broni, która jest zrobiona z materiału, który niweluje moce owocków. (Choć można taki zdobyć).
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź