Regulamin sesji
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Heros

Joy Boy

Licznik postów: 7,533

Heros, 22-12-2011, 04:38
Załoga PBF'a
Heros - GM
Qbol - "Oficjalne ciało doradcze" i support
Hyrule - To samo co powyżej.

1. Ogólne zasady
1. Od momentu rozpoczęcia gry gracz jest zobowiązany przestrzegać wszelkich reguł ustalonych przez GM'a.
2. GM jest władcą absolutnym. Można się odwołać od jego decyzji poprzez wiadomość prywatną. Skargi bez rzeczowej argumentacji nie będą rozpatrywane.
3. Wszelkie nieścisłości/błędy systemu/inne sprawy, które wynikły "w praniu" proszę zgłaszać GM'owi poprzez prywatną wiadomość.
4. Dział "Sesja FMA" jest działem forum i Gracze są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu forum.
5. Nieprzestrzeganie reguł skończy się bezwzględnym zgłoszeniem do moderatora.
6. Użytkownicy biorący udział w sesji, mogą kląć, używać sformułowania powszechnie uznane za wulgarne, obrzydliwe etc. praktycznie bez ograniczeń (praktycznie, bo generalnie prosiłbym o to, by popularne słowa na „K”, „P” i „J” nie pojawiały się w co drugim słowie). Chodzi o to, że w realnym życiu (i chwilach, że tak powiem „ciekawych” chwilach) zdarza się (niektórym częściej, a innym rzadziej) mówić „pewne słowa”. Tu jest to dopuszczalne. Oczywiście w obrębie SAMEJ GRY. W przypadku mówienia ku*** mać” bez cenzury POZA grą (np. w temacie, gdzie zadaje się pytania lub w dziale informacyjnym) obowiązuje normalny regulamin ad wulgaryzmów.
7. GM ma prawo modyfikować wszystko wedle woli. Obowiązkiem GMa jest jednak powiadomienie ogólne w obrębie podforum sesji o FMA.
8. Użytkownik ma obowiązek dania z siebie możliwie jak najwięcej w trakcie gry. Zabawa zabawą, ale nie będę tolerował wpisów na pół gwizdka. Jeżeli Ci się nie chce lub masz słomiany zapał, to nie zaczynaj.
9. GM ma prawo odmówić użytkownikowi wzięcia udziału w grze wedle własnego uznania. Np. z powodu trudnego stylu pisania, który uniemożliwia pełne zrozumienie tekstu.

2. Zasady tworzenia postaci
1. Każda postać musi być zaakceptowana przez GMa. W razie jakichkolwiek uwag zgłoszonych przeze mnie użytkownik ma obowiązek je poprawić.
2. Postacie tworzy się poprzez założenie przez gracza nowego tematu w dziale Postacie. Nazwa tematu powinien zawierać imię, profesję i nację postaci w formie: Imię [Profesja] [Nacja] np. Bl3k [Alchemik] lub Gaskal [Chimera] [Ishvalczyk].
3. Tematy postaci służyć będą również do omówienia z GM'em ewentualnych zmian i ich propozycji. W momencie wprowadzenia specjalizacji (zostaną wprowadzone chyba po II sezonie)
4. Wszelkie próby oszustwa (edycja postaci bez zgody GM'a) będą karane. Włącznie z usunięciem z sesji.

3. Zasady gry
Ten dział z racji jego dużej ilości treści wymaga podziału na odpowiednie działy, czyli: Sprawy ogólne, Jak działa tu system tur, Działy grupowe

Sprawy ogólne
1. Gracz nie może być NPC (Non Player Character). GM może być wszystkim.
2. Tura trwać będzie siedem dni (w przyszłości czas ten może ulec zmianie w razie potrzeby). Podczas jednej tury każdy gracz może się wypowiedzieć tyle razy w temacie, ile wymaga GM i ani raza więcej. Jeżeli powiem, że można się wypowiadać np. pięciokrotnie (tj. limit jest wyznaczony na max 5 wypowiedzi), to nie można go przekroczyć. Wypowiedź GMa zaczyna każdą turę oraz ją kończy każdą turę poprzez wypowiedź rozpoczynającą oraz ją wieńczącą.
3. Jeżeli wpis nie będzie przestrzegał ogólnych zasad (będzie zbyt krótki, nie będzie zawierał w sobie dostatecznej treści, generalnie będzie o niczym), to zostanie on usunięty przed moderatora Hyrule z uzasadnieniem GMa.
4.Wszystkie wydarzenia fabularne muszą odbyć się na forum (forma jest nieważna, rozmowa prywatna, postowanie na forum ogólnym, forum grupowym).
5.Wypowiedź alchemika o stopniu komandorskim (Hyrule'a) zawsze musi się znajdować pod wpisem rozpoczynającym turę, w przypadku, gdy zostanie to wyszczególnione przez Mistrza Gry (takie wyszczególnienia ZAWSZE będą się znajdować wyraźnie oddzielone od wpisu do sesji). To on (Hyrule) wydaje rozkazy grupie, gdy GM go wskaże.
6. Walki odbywają się albo poprzez rozmowę z GMem przez prywatne wiadomości albo na podforum danej grupy.
7.Za spoilerowanie (każdy gracz będzie miał osobiste questy mające wpływ na rozgrywkę) grozi kara wyrzucenia z gry. Bez możliwości powrotu.
8.Gra będzie podzielona na kilka sezonów.
9. W przypadku niemożności dokonania wpisu należy to wcześniej zgłosić Mistrzowi Gry (najlepiej z tygodniowym wyprzedzeniem, w przypadku NAGŁYCH potrzeb proszę o niezwłoczne napisanie prywatnej wiadomości tak szybko, jak to tylko możliwe). Proszę jednak nie nadużywać mojej cierpliwości w tej kwestii.

System tur
1.W grze będą obowiązywać dwa typy tur.
2.Tura walcząca – ustala ją GM. W przeciwieństwie do Tury zwykłej trwa ona 2 tygodnie. Czas jest wydłużony ze względu na to, że walki będą trwały dłużej aniżeli napisanie jednego wpisu.
3.Tura zwykła. Trwa jeden tydzień. Jeżeli GM wyraźnie nie określi, że w tej kolejce obowiązuje Tura walcząca, to każda tura JEST Turą zwykłą.
4. Każda tura zaczyna się w poniedziałek o 22.00. W poniedziałki o 22.00 jest również deadline w przypadku poprzedniej tury.
Działy grupowe
1. Kilka razy dojdzie do wydarzenia, w którym ekipa graczy podzieli się na 3 grupy. Wówczas każda z tych grup dostanie osobne rozpoczęcie tury i osobne podsumowanie, bo ich sytuacja będzie różna.
2.Za wynoszenie informacji z for grupowych – to samo co w przypadku punktu 6 w Spawy ogólne. Nie można dawać haseł do podforum grupowego, gdy nie otrzymała ona ich bezpośrednio od Mistrza Gry lub w wyjątkowych przypadkach od Hyrule'a.
3.Można udzielić informacji o tym, co się stało w innej grupie wyłącznie na polecenie Mistrza Gry lub Hyrule'a (i to też na określonych zasadach).



Regulamin autorstwa Herosa, część punktów zapożyczona od Zawiszy, poprawione przez Jolly i Hyrule.
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź