Magia
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Zimma

Kapitan z paradise

Licznik postów: 284

Zimma, 19-07-2014, 12:57
Natura:
Magia jest energią żywiołów, które otaczające śmiertelników.
Istnieje cztery żywioły podstawowe - ogień, ziemia, powietrze, woda - oraz wiele ich kombinacji.
Zaklęcia rzucane są według skryptu: pobieranie, kształtowanie, nakierowywanie i wyzwolenie energii. Dla uproszczenia mag może stworzyć u jednego z magów-rzemieślników amulet, który ułatwi i przyspieszy kształtowanie i nakierowywania zaklęcia.
??ywioły można łączyć w kombinacje, za równo podczas tworzenia zaklęcia (zaklęcie bojowe Ognia połączone z zaklęciem wsparcia Powietrza) jak i w charakterze naukowym (poznawanie nowych żywiołów).
Połączenie Ognia i Ziemi daje moc Skały, Powietrza i Wody - Lodu, Ognia i Wody - Pary, Ogień + Woda + Powietrze = pełna kontrola nad Wodą. A i tak przedstawiłem tylko część II kręgu magii. Obecnie władacie I kręgiem. Łącząc element I lub II z elem. II tworzy się III itd.


Pobieranie:
Najłatwiejszym sposobem na pobranie energii jest ściągnięcie jej ze ??ródła: Ogień - ognisko,iskry, Woda - rzeka, krople rosy, Powietrze - jest wszędzie, ale im czystsze tym lepsze, Ziemia - z ziemi pod stopami, grudek gleby.
Mag zdobywa ją z prędkością odpowiednią dla danego żywiołu, jak i z wielkości jego ??ródła. Magowie ziemi pobierają energię najwolniej ze wszystkich, a elementaliści Powietrza i Wody ze średnią prędkością. Najszybsi są magowie korzystający z żywiołu Ognia.

Kształtowanie:
Mag komponuje zaklęcie nadając mu kształt (kula, ściana, itp.) Uwaga - kula to nie to samo co pocisk. To pierwsze wymusza zastosowanie efektu Area of Effect, drugie zaś jest na pojedyncze cele. Na tym etapie dodaje również wszystkie modyfikatory typu: rykoszet, modyfikator AoE, zwiększone obrażenia, przedłużony czas działania, i wiele innych.

Nakierowywanie:
Magowie w tej części absolutnie muszą skupić się na celu zaklęcia. Złamanie koncentracji grozi rzuceniem niewycelowanego zaklęcia (cel losowy), zaklęcie nie będzie działało w sposób zamierzony, zgromadzona energia może wybuchnąć, mag może doznać magicznego szoku (nie może rzucać zaklęć), część many może zostać pochłonięta lub nic z powyższych.

Wyzwolenie:
Najprostszy etap dla rzucającego. Musi po prostu wyzwolić zgromadzoną energię na zewnątrz. Oczywiście w kontrolowany sposób. Nie chce przecież żeby ramy zaklęcia pękły. Nie znaczy to, że znajomi maga nie powinni się martwić. Najgro??niejsze jest stanie dokładnie między magiem a celem ofensywnego zaklęcia. Chyba, że mag rzuca zaklęcie wyszukujące cele.

Działanie amuletów:
Magowie-rzemieślnicy wplatają w amulety szkielety zaklęć zawierające jego kształt. Sama budowa amuletu ułatwia nakierowywanie. Np. amulet-kostur jest przeznaczony do zaklęć rzucanych na odległość, amulet typu pluskwa (użyte z braku innego porównania) wykorzystywany jest do zaklęć śledzących, lub mających działać na obiekt, który posiada amulet. Istnieją także amulety w formie biżuterii, broni. Najpotężniejsi magowie potrafią stworzyć dedykowane amulety-księgi, które przechowują wiele zaklęć.



Spoiler

Komentarze i konstruktywna krytyka mile widziane

Subskrybuj ten wątek Odpowiedź