Lista wszystkich umiejętności.
***Umiejętności bitewne***
Kontrola nenu
Władanie bronią(siła+zręczność) - stopień umiejętności władania daną bronią:
Władanie bronią białą jednoręczną
Władanie bronią białą dwuręczną
Władanie łukiem/kuszą
Władanie bronią palną jednoręczną
Władanie bronią palną dwuręczną(bez karabinów snajperskich)
Władanie karabinem snajperskim
Władanie bronią specjalną
Sztuki Walki (siła+zręczność}
Czujność(wola) - Jest to umiejętność, która pozwala nam uniknąć nie spodziewanych ataków.
Koncentracja (wola) - Umiejętność celnego trafienia
Odporność (wytrz) - Nasza odporność na ataki jak i siły natury(wielkie upały, ostre mrozy).
Akrobatyka(zręczność) - Gibkość ciała oraz umiejętność wyjścia z każdej sytuacji wykorzystując zdolności swojego ciała. Ułatwia uniki.
***Umiejętności charakterystyczne***
(Umiejętności dodatkowe, każdy może je posiadać, ale tylko wybrane zawody mogą rozwinąć je na bardzo wysokie poziomy.)
Mechanika - Umiejętność naprawy.
Kradzież - Umiejętność złodziejska, za pomocą której możesz z pełną gracją pozbawić kogoś portfela.
Otwieranie zamków
Alchemia - Umiejętność badania wszelkich materiałów, tworzenie mikstur.
Medycyna- umiejętności rozpoznawanie poważnych chorób i zdolności chirurgiczne.
Kowalstwo - Umiejętność tworzenia broni białych, jak i jej naprawa.
Rusznikarz- Umiejętność tworzenia broni strzeleckich, jak i jej naprawa.
Traper - Wyczuwanie pogody, doskonałe poczucie kierunków i wszelkie umiejętności pozwalające na bezpieczną podróż.
Gotowanie - Umiejętność przyrządzania najpyszniejszych potraw z każdego składnika.
Leczenie - Leczenie małych wszelkich ran, pierwsza pomoc oraz znajomość anatomii ludzkiego ciała.
Wiedza - Umiejętność pozwalająca na rozpoznawanie miejsc, zwierząt, roślin.
Perswazja(int) - Umiejętność przekonywanie do swojej racji.
Zdolności artystyczne - jak np. śpiew, granie na instrumencie, malowanie, taniec.
Regeneracja -Umiejętność szybkiej samo-naprawy własnego organizmu. Podobne do leczenia, jednak działa samoistnie i cały czas. Siła regeneracji jest znacznie słabsza niż umiejętności leczenia.
Targowanie się
Blefowanie
Skradanie
Pływanie
Postępowanie ze zwierzętami
Wspinaczka
Sterowanie pojazdami
Obsługa komputerów - także hakowanie
Archeologia- znajomość znalezionych "zabytkowych" przedmiotów i ich wycena
Znajomość języków- także tych uważanych za martwe
Analiza Przeciwnika
Ukrywanie się
Przetrwanie w dziczy - umiejętność zbudowania schronienia, rozpalenia ogniska.
Rozbrajanie i zastawianie pułapek
Obserwacja