Jeśli ktoś spodziewał się opisu PBFa, muszę go zawieść. Nie jestem dobrym materiałem na GMa i wiele osób jest w stanie to potwierdzić. No to do rzeczy...
Jak pewnie wiecie, na tym forum znajduje się dość dużo PBFów o tematyce fantasy bąd?? Sci-Fi. Nie ma niestety żadnego Steampunka (kto nie wie, co to Steampunk, niech spojrzy na spoiler na dole posta). Szkoda, gdyż według mnie jest to bardzo interesujący i przepełniony akcją typ RPG.
Przechodząc to sedna sprawy - ja, jako słaby GM nie zamierzam tworzyć nowego PBFa. Tym tematem mam raczej ochotę zachęcić do tego ludzi znających się na tych sprawach. Gdyby ktoś znalazł trochę czasu by poświęcić się prowadzeniu takiego PBFa, byłbym bardzo wdzięczny.
Nie wymagam wcale wiele, wystarczy wziąć podręcznik do chociażby Wolsunga i wszystko żywcem spisać (swoją drogą Wolsung to bardzo fajny RPG stworzony prze Polaków). Po prostu twierdzę, że Steampunk nadaje się na PBF ze względu na dużą ilość opisów otoczeniu, ze względu na nieznany nam obraz staromodnego świata przepełnionego nowoczesnym sprzętem, wyglądającym również jak pamiątki po starszych cywilizacjach. Ten typ gry zawiera też dużo opisów taktyki, wykonanych ruchów. Zazwyczaj Steampunki są realistyczne, więc posty nie powinny ograniczać się do "podchodzę i atakuję", lecz zawierałyby dokładne opisy "co, gdzie i kiedy".
Dodatkowo jest to idealne połączenie fantasy z Sci-Fi. Fani obu typów gry znajdą tam coś dla siebie. Jest tam walka wręcz, oraz strzelaniny z użyciem zaawansowanych technologicznie broni, walki przeciwko najemnikom jak i przeciwko robotom, dronom.
Tak więc byłoby świetnie, gdyby ktoś znający się na prowadzeniu gry, postanowił przejąc ten projekt (o ile projektem można to nazwać) i stworzył tego typu grę.
Z góry przepraszam za niedociągnięcia i błędy, ale pisałem to na szybko.
Spoiler
W Steampunku akcja najczęściej rozgrywa się w przyszłości (w jednej z odmian, mianowicie w Dieselpunku najczęściej jest to XX wiek, a więc są wyjątki), jednak w odróżnieniu od Sci-Fi bąd?? Cyberpunku, wszelkie konstrukcje nie opierają się na niesamowicie nowoczesnej technologii, na laserach, prądzie itp. tylko na mechanice. Zazwyczaj mechanizmy wyglądają jak zegarek bez obudowy. Wszędzie są zębatki, pompy itp. Występują tam maszyny takie jak np. mechaniczne ręce, karabiny, pistolety, lecz jest to utrzymane w dosyć starodawnym stylu. W skrócie gracz czuje się jakby znajdował się na początku XX wieku, tylko że z latającymi machinami, robotami, nowoczesną bronią itd. Jak chcesz wiedzieć więcej to wygooglaj sobie 