Dyskusja wspólna
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Drakham

Pierwszy oficer

Licznik postów: 1,214

Drakham, 16-02-2013, 23:03
A ja mam taki wniosek. Drobny, acz istotny.

Uważam, ze MG powinni jeszcze raz przemyśleć system zyskiwania przeznich statystyk (+1 do wszystkiego za każdą walkę). Sugeruje usunąć z niego Inteligencję - bo o ile statystyki fizyczne mają sens, Siła woli... już mniej, ale tez się da, to wsadzanie w to intelektu nie ma juz sensu. Niby jak kapitanowie rozwijaja swoje szare komórki bijąc kogoś po mordzie?
Czepiam się, po przez to dochodzi do idiotycznej sytuacji w której kapitan mojej załogi - poprzez bicie ludzi - jest inteligentniejszy od faceta, który w trakcie rejsu praktycznie nie opuszcza laboratorium, porwadząc nieustannie badania.

Lekko zalatuje to absurdem.
Viva watashi!
1000sunnyGo

Król piratów

Licznik postów: 3,504

1000sunnyGo, 16-02-2013, 23:46
Ale przecież już nie ma tego systemu +1 do każdej statystyki.

A po drugie ja osobiście inteligencję traktuje jako poziom kierowania waszej postaci przeze mnie. Tzn. podczas walki lekko pokieruję waszą postacią tak jak na przykład decyzja czy robię twoją postacią unik przed ciosem, czy wchłaniam go za pomocą owocu.

To jest lu??ny przykład. Tak prościej mówiąc inteligencja mówi wam ile zapełnię luk w waszych planach walki, lub jak bardzo korzystnie pokieruję waszą postacią jeśli nie ma konkretnych instrukcji.

+ Mylisz czasami pojęcia inteligencji i wiedzy.
ken-adams

Imperator

Licznik postów: 1,981

ken-adams, 16-02-2013, 23:47
Zgadzam się z Drakhamem, w tej statystyce jest za duża dysproporcja. Odejmijmy po 10 i będzie dobrze. Wink

@up
A ja zastanawiałem się po co w ogóle nam ta statystyka.
1000sunnyGo

Król piratów

Licznik postów: 3,504

1000sunnyGo, 16-02-2013, 23:51
Wiesz, to jest jej takie główne zastosowanie, ale jest wykorzystywana też w jakichś testach okolicznościowych i najczęściej na testy zaskoczenia.

+ Ja napisałem jak JA ja traktuję. Nie wiem jak bufaloxxx
ken-adams

Imperator

Licznik postów: 1,981

ken-adams, 17-02-2013, 00:00
W sumie przyznawanie punktów do statystyk mogłoby zależeć od zawodu. Np. Nawigator, Doktor i Kronikarz dostawaliby plusy do inteligencji, Kucharz i Kanonier do zręczności, Muzyk siła woli. Choć nie jestem pewien czy teraz tak to nie działa właśnie : D
1000sunnyGo

Król piratów

Licznik postów: 3,504

1000sunnyGo, 17-02-2013, 00:03
Eee marudzicie. Jaka by zmiana nie była, to potem będzie problem. Statystyki dodawane są przez nas tak jak my wybieramy i wierzcie mi... jest dla was korzystnie.
ken-adams

Imperator

Licznik postów: 1,981

ken-adams, 17-02-2013, 00:08
Myślałem, że decydują kości :p ale w takim razie już się nie czepiam, przynajmniej na razie.
Drakham

Pierwszy oficer

Licznik postów: 1,214

Drakham, 17-02-2013, 00:29
Inteligencja - zdolność do twórczego, a nie tylko mechanicznego przetwarzania informacji, czyli tworzenia zupełnie nowych pojęć i ich nieoczekiwanych połączeń oraz przetwarzania informacji na poziomie abstrakcyjnych idei.

Wiedza - ogół wiarygodnych informacji o rzeczywistości wraz z umiejętnością ich wykorzystywania

Badania naukowe - prace podejmowane przez badacza lub zespół badaczy w celu osiągnięcia postępu wiedzy naukowej, ustalenia nowych twierdzeń naukowych, tez, aksjomatów, uogólnień i definicji.

Kierując się tymi definicjami smiem twierdzić że inteligencja ma wplyw na proces badań naukowych. I to większy niż wiedza. Ale co ja tam wiem...
Viva watashi!
1000sunnyGo

Król piratów

Licznik postów: 3,504

1000sunnyGo, 17-02-2013, 00:40
Przecież nie powiedziałem, że nie. Ale to nie oznacza, że jak ktoś jest badaczem to już ma być inteligentniejszy od innych.

@ken-adams
Przez kości tylko logii i zoanom i to dopiero od teraz. Wcześniej były przyznane przez nas.
1000sunnyGo

Król piratów

Licznik postów: 3,504

1000sunnyGo, 02-03-2013, 18:17
A i przypomniało mi się jeszcze. Inteligencja jest bardzo ważna przy punktach witalnych.
Dzięki punktom witalnym i inteligencji macie możliwość zadania krytycznych obrażeń.
Drakham

Pierwszy oficer

Licznik postów: 1,214

Drakham, 03-03-2013, 16:29
Ja jestem tym typem gracza, co im trudniej ma, tym mu fajniej (to znaczy tak długo jak stawianie tych tródności ma sens), bo wie że jak to przeżyje, to będzie jeszcze gorszy twardziel i sukinsyn. Więc z zasady nie narzekam, gdy wróg jest silniejszy, tylko poslusznie odpalam szare komórki.


Ale czy nie sądzicie że broń-Owoc na naszym obecnym poziomie to "leciutki" overpower?
Viva watashi!
bufaloxxx

Król piratów

Licznik postów: 4,531

bufaloxxx, 03-03-2013, 17:37
Drakham, logia tak samo jest overpower. Chodzi o ty by gra przebiegała tak, by nie pisał:

"Idę sobie tu i tu i ściągam każdego jednym uderzeniem". Chociaż jak mniema pijesz do tego, że przy spotkaniu załóg przez taką broń ma przewagę. O to się nie martwcie, bo czasami odczuwam jakby lada chwila mielibyście się spotkać i walczyć na śmierć i życie.
1000sunnyGo

Król piratów

Licznik postów: 3,504

1000sunnyGo, 03-03-2013, 22:40
A niby to co dostałeś według ciebie nie jest OP :chytry: ?
Przy tym nawet taki kij nie pomoże, a ty i tak marudzisz.
Drakham

Pierwszy oficer

Licznik postów: 1,214

Drakham, 04-03-2013, 00:52
Ja nic nie mówię, ale technika lączenia owoców z przedmiotami jest jednym z najpilniej strzerzonych przez Światowy Rząd osiągnięć Vegapunka...
Viva watashi!
bufaloxxx

Król piratów

Licznik postów: 4,531

bufaloxxx, 04-03-2013, 01:12
Drakham napisał(a):jest jednym z najpilniej strzerzonych przez Światowy Rząd osiągnięć Vegapunka...

Szkoda, że minęło od tych wydarzeń X lat i takich broni może być 200, albo 20, a może jest jedna? Plus nie wiesz skąd wzięła się ta broń, ale ok.
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź