Jak miał wyglądać "DOOM 1".
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Heros

Joy Boy

Licznik postów: 7,533

Heros, 02-05-2016, 08:33
Trochę klasyki na dziś. Jakieś 1.5 roku temu trafiłem na świetny artykuł dotyczący tego, jak Doom miał wyglądać (i najlepsze - były ku temu wówczas możliwości!). Będę wymieniał z głowy (a pewne fakty mogę odrobinę przekręcić), bo niestety mimo usilnych prób nie mogłem znaleść tego tekstu dzisiaj. Mam za to filmik. http://www.youtube.com/watch?v=h6YTBTSsrqU O, a ten link jest jeszcze bardziej RiGCzowy! Trwa godzinę, ale jak kogoś ciekawi proces powstawania DOOM'a 1 - warto!
Od początku mieli nam towarzyszyć inni Marines, którzy byliby sterowani poprzez AI (!).
Cała akcja (atak potworów z piekła rodem) miał się odbyć nieco później, a na początku gry mieliśmy eksplorować bazę na księżycu (lub jej część), jak to miało później miejsce w Doomie 3.
Fabuła była dużo bardziej rozwinięta niż w znanym nam Doomie (to jest mój główny zarzut względem głównych twórców :/!!!)
Szkoda, że chciwość wzięła górę (co spowodowało odejście jednego z głównych projektantów, który się wkurzył na głównych "zarządców" ID za wykastrowanie gry). Mogło być tak pięknie!
Wielu może nie zrozumieć do końca fenomenu "Dooma" (choć "Dark Forces" pod paroma względami było lepsze, ale to "Doom" w moim przekonaniu miał lepszy klimat, choć miodności FPS-owi ze Star Wars nie mogę odmówić miodności na tym polu). Powiem więc, że ta gra odcisnęła tak duże piętno na branży growej, że nawet w latach 2005-2010 autentycznie spotkałem się ze dwoma przypadkami użycia słów "gra Doomopodobna" w prasie (nie pamiętam nazwy, ale nie czytam "randomów", więc to był jakiś poczytny i znany tygodnik). A sama gra wyszła w 93 roku i gram w nią od dzieciaka po dziś dzień.
Duża ilość sekretów, pomysłowość twórców jak na tamten moment historii i znanych mi możliwości technicznych, niesamowita grafika, teleporty, muzyka (Trent Reznor, Nine Inch Nails!), momentami naprawdę dobry klimat. Coś jak dzisiejsze FPP/FPSy z najwyżej półki, które trafiają się raz na parę lat pomnożone razy 5.
Myślałem, że dostanę to przy premierze 4. Pierwszy trailer był spoko, ale myślałem że poprawią ten żałosny, plastikowy design potworów (poza nielicznymi przypadkami, typu Revenant,, Cacodeamon... nie mają imo podjazdu nawet do 3, której było dużo, dużo bliżej do oryginału niż rzekomo zapowiadany "powrót do korzeni"). Oko cieszy brutalne rozwalanie przeciwników, ale to nie jest ten "Doom". To jakiś plastikowy wyrób Doomo-podobny.
@Akainu
Lorenzo

Super świeżak

Wiek: 27
Licznik postów: 239

Lorenzo, 02-05-2016, 12:45
Jak ci nie odpowiada Doom 3 i 4, to zawsze możesz sięgnąć po fanowskie produkcje do klasycznego Dooma, jest cała masa wadów, w które możesz pograć, wiele z nich jest nawet lepszych od Dooma 1 i 2, więc polecam. Masz też mody takie jak Brutal Doom, więc jest dużo opcji do wyboru.
[Obrazek: b4b7af70f3c83d0082c32f0754f294ae]
aswerus

Sogeking

Wiek: 34
Licznik postów: 697

aswerus, 02-05-2016, 13:02
Uwielbiam gry id (choć w dzieciństwie ciąłem w Dark Forces Tongue), ale oni są chyba wicemistrzami świata w nadmiernym hajpowaniu swoich gier*. I działa to nie tylko na fanów skoro jeden z twórców by zawiedziony jeszcze przed premierą jedynki Wink. Pamiętacie co się działo przed premierą Dooma 3? Wielka wojna z HL2, miał być przełom, rewolucja w branży gier, a wyszła w sumie całkiem niezła gra. Oni chyba powinni dać sobie na wstrzymanie. Gdzieś tak z 20 lat temu.

*Jeśli nie wiecie kto jest mistrzem to poczytajcie zapowiedzi Fable Big Grin.
Seventy1

Agent sword

Licznik postów: 451

Seventy1, 02-05-2016, 13:45
@aswerus Ta, drzewo które miało rosnąć wraz z bohaterem...

Nigdy nie grałem w Dooma (tak, wiem) i ciekawi mnie, jak on wypada na tle dzisiejszych produkcji. Chodzi mi o gameplay - czy gra się nie zestarzała, czy nadal granie w Dooma daje radochę?
Spoiler

[Obrazek: 945.gif]

Kenachi

Admirał

Wiek: 28
Licznik postów: 1,663
Miejscowość: Dressrosa

Kenachi, 02-05-2016, 16:08
Nie rozumiem ludzi który jarają się nowym Doomem który wygląda mega przeciętnie, gdyby nie nazwa nikt nawet by na niego nie spojrzał, IMO Shadow Warrior 2 będzie o wiele lepszy. 1 mimo skromnego sukcesu była na prawdę niezłą grą, a z tego co pokazują deweloperzy to 2 będzie lepsza pod kazdym wzgledem (chociaz nie wiadom co z fabula)
https://www.youtube.com/watch?v=wTVrV1Php_w
[Obrazek: tumblr_ofdqnbymNR1schwg5o4_500.gif]
Heros

Joy Boy

Licznik postów: 7,533

Heros, 03-05-2016, 12:59
Jeżeli nigdy nie grałeś w Doom1/Doom2, to może być dla Ciebie zbyt archaiczna.
Traktuj to jak DBZ dla gier FPP i będzie łatwiej Tongue.

@Lorenzo - Możesz podać jakieś przykłady tych najlepszych? Big Grin Chętnie obczaję. Brutal Dooma znam.
Lorenzo

Super świeżak

Wiek: 27
Licznik postów: 239

Lorenzo, 03-05-2016, 13:21
(03-05-2016, 12:59)Heros napisał(a): @Lorenzo - Możesz podać jakieś przykłady tych najlepszych? Big Grin Chętnie obczaję. Brutal Dooma znam.

Plutonia Experiment, Alien Vendetta, Valiant, Scythe.

Podaje tylko te, w które grałem, wszystkie są trudniejsze od oryginalnych Doomów, chociaż Scythe robi się trudny dopiero pod koniec.
[Obrazek: b4b7af70f3c83d0082c32f0754f294ae]
Heros

Joy Boy

Licznik postów: 7,533

Heros, 04-05-2016, 03:04
Stary, nawet nie wiesz jak bardzo mnie w tym momencie uszczęśliwiłeś. Nie wiem czy Sasha Grey byłaby mnie w stanie doprowadzić do takiego zachwytu.
Parę lat temu to było trudniejsze, a teraz... wystarczy zainstalować programy, WADy i można cieszyć się grą Big Grin!
Idę łoić w "Alien Vendetta".

@Lorenzo - Ten Doom jest GENIALNY! Ma klimat starych części, projekty plansz dużo ciekawsze niż w oryginale. Palce lizać! Big Grin
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź