Król piratów
Licznik postów: 3,566


Są zmiany w mechanice. Tworząc PBFa miałem mniejsze doświadczenie w RPGach papierowych niż obecnie, prowadząc PBFa przez te ponad 2 lata również sporo się nauczyłem.
Chcę trochę pozmieniać, bo nie ukrywam, potrzebuję sobie to trochę uprościć.
a) Zmniejszamy ilość statystyk do posługiwania się bronią. Łączymy białą i obuchową i robimy z tego walkę bronią w zwarciu.
Nie mam pojęcia czemu początkowo to rozdzieliłem, niepotrzebnie to komplikuje sprawy. Jeśli ktoś ma punkty w obu tych statystykach, to niech sobie zsumuje i teraz ma tyle w statystyce “Walka bronią w zwarciu”.
b) Zmieniamy działanie uników. Rezygnujemy z nich jako takich, wprowadzamy nową wartość - OBRONA.
Wartość obrony to 8 + zwinność + refleks + ewentualne bonus z niektórych przedmiotów/pancerzy. (@Dejo - napiszę Ci na PW odnośnie propozycji co do Twojej zbroi. Albo zostawiamy ją jak jest, albo trochę zmienimy, dogadamy się).
Pancerze będą miały swoje ograniczenia (np. mając ciężki pancerz, dający dużo do defensywy, można dostać maks +2 ze zręczności do obrony. Trochę na wzór Klasy Pancerza z D&D).
Z tymi unikami to miałem spory mętlik, sporo miałem liczenia, porównywania. Teraz zasada jest prosta. Przeciwnik rzuca kostką, dodaje swój skill w walce. Jeśli wynik jest większy lub równy obronie, to trafia. Tak samo Wy atakując przeciwnika, musicie przynajmniej zrównać jego obronę.
c) Broń dostaje parametr obrażeń. Każda z waszych broni dodaje Wam +1 do obrażeń (kastety rega również). Dodaję to tylko po to, abyście mogli dostać jakiś przedmiot który zwiększa obrażenia. Na dany moment tak naprawdę nie zmienia to nic, poza tym, że macie +1 do zadawanych obrażeń 
Obrażenia to: w przypadku walki z zwarciu: siła + obrażenia od broni
W przypadku walki dystansowej: zwinność + obrażenia od broni
Wzmocnienie zwiększa obrażenia broni o wartość magii osoby wzmacniającej (jeśli ta wzmacnia najmocniej jak potrafi).
Wytrzymałość pozostaje bez zmian, czyli redukuje otrzymane obrażenia o wartość wytrzymałości, ale co każde trafienie chwilowo obniżam wartość wytrzymałości o pół punktu.
d)
MAGIA:
W trakcie wyszło, że niezbyt mam przewidziane obrażenia od magii ofensywnej.
Moja propozycja. Siła magii zależy od opanowanego kręgu magii.
Krąg magii zależy od ilości w statystyce magia.
1-2 punkty - 1 krąg
3-4 punkty - 2 krąg
5-6 punktów - 3 krąg
7-8 punktów - 4 krąg itd.
Zaklęcia ofensywne, które mają zadać obrażenia rzucane są z danego kręgu. Każdy krąg wymaga innej ilości energii magicznej.
Ilość obrażeń:
1 krąg - 2 punkty obrażeń.
2 krąg - 5 punktów obrażeń.
3 krąg - 10 punktów obrażeń.
4 krąg - 18 punktów obrażeń.
Co do możliwości uniknięcia czaru, to będzie istniała, ale tu kradnę pomysł z DnD i to nie będę brał statystyki obrony, tylko wykona się rzut obronny. Np. Michy robi swoje ziemne kolce. Robię rzut obronny na zręczność osobie którą atakuje. Zależnie od tego jak się uda, dostaje albo full obrażeń, albo pół, albo w ogóle.
PODSUMOWUJĄC:
obecnie wasze staty wyglądałyby tak:
Abrafazi:
Siła: 1
Wytrzymałość: 2
Zwinność: 4
Refleks: 1
Słuch: 1
Umysł: 0
Osobowość: 4
Psychika: 0
Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 13
Obrażenia: 2
Walka wręcz:0
Walka bronią w zwarciu: 4
Walka bronią dystansową: 0
Magia: 0
Energia Magiczna: 0
Mike
Siła: 0
Wytrzymałość: 0
Zwinność: 1
Refleks: 2
Słuch: 1
Umysł: 2
Osobowość: 1
Psychika: 1
Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11
Obrażenia: 1
Walka wręcz: 1
Walka bronią w zwarciu: 1
Walka bronią dystansową: 0
Magia: 2
Energia Magiczna: 3
Dziedzina magii: Wzmocnienie
William
Siła: 0
Wytrzymałość: 0
Zwinność (w tym szybkość): 0
Refleks: 3
Słuch: 1
Umysł: 1
Osobowość: 0
Psychika: 0
Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11
Obrażenia: 4
Walka wręcz: 0
Walka bronią w zwarciu: 0
Walka bronią dystansową: 4
Magia: 4
Energia Magiczna: 2
Reg
Statystyki główne:
Siła: 3
Wytrzymałość: 3
Zwinność (w tym szybkość): 2
Refleks: 3
Słuch: 0
Umysł: 1
Osobowość: 0
Psychika: 1
Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 13
Obrażenia: 4
Walka wręcz: 3
Walka bronią w zwarciu: 0
Walka bronią dystansową: 0
Magia: 0
Energia Magiczna: 0
Douglas
Siła: 5
Wytrzymałość:2 (4 w zbroi)
Zwinność (w tym szybkość):0
Refleks:1 (0 w zbroi)
Słuch: 0
Umysł: 0
Osobowość: 0
Psychika: 2
Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11 (TU JESZCZE SIĘ DOGADAMY ODNOŚNIE TWOJEJ ZBROI)
Obrażenia: 6
Walka wręcz:0
Walka bronią w zwarciu :5
Walka bronią dystansową:0
Magia: 0
Energia Magiczna: 0
Michy
Siła:0
Wytrzymałość:1
Zwinność (w tym szybkość):0
Refleks:1
Słuch: 0
Umysł: 2
Osobowość: 1
Psychika: 2
Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11
Obrażenia: 1
Walka wręcz:0
Walka bronią w zwarciu:0
Walka bronią dystansową:0
Magia: 4
Energia Magiczna:2
Król piratów
Licznik postów: 3,566
Sogeking 2024
Licznik postów: 3,647
Sogeking 2024
Licznik postów: 3,647
(23-05-2021, 21:38)Gri napisał(a): c) Broń dostaje parametr obrażeń. Każda z waszych broni dodaje Wam +1 do obrażeń (kastety rega również). Dodaję to tylko po to, abyście mogli dostać jakiś przedmiot który zwiększa obrażenia. Na dany moment tak naprawdę nie zmienia to nic, poza tym, że macie +1 do zadawanych obrażeń
Obrażenia to: w przypadku walki z zwarciu: siła + obrażenia od broni
Król piratów
Licznik postów: 3,566
(25-05-2021, 22:14)ARRRGH napisał(a): Dziękuję, dziękuję - widzę, że chcecie panowie, żebym dostał dodatkowe punkty i przestał umierać co misje. No dobra, wrzucę sobie zatem w... osobowość