PODSUMOWANIE AKT III
Ten temat nie posiada streszczenia.
Aktualnie ten wątek przeglądają: 1 gości
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź
Gri

Król piratów

Licznik postów: 3,562

Gri, 23-05-2021, 21:38
Witam serdecznie!

To była długa i kręta droga, ale udało się dotrzeć do końca aktu III!

1. LEVEL UP:

Punkty:
1 punkt dla wszystkich którzy przeżyli!
1 punkt za odnalezienie dzieci
1 punkt za dostarczenie większości dzieci żywych z powrotem
0 punktów za nie dostarczenie wszystkich
1 punkt za odkrycie gdzie i po co zmierzał Daren
0 punktów za nieodkrytą tajemnicę.
4/6 punktów, nieźle! Smile 
Oprócz tego klasycznie, małe głosowanko. Poproszę od was wiadomość prywatną z informacją kto według Was sprawdził się najlepiej. Zróbmy to na takiej samej zasadzie jak poprzednio, możecie dać 3, 2 i 1 punkt. 
Czyli piszecie mi w wiadomości np. “Gri - 3 punkty, Grzegorz - 2 punkty, Mistrz Gry - 1 punkt”

Albo, przekopiuje po prostu z poprzedniego podsumowania aktu:
W formie głosowania, wyślijcie mi trzy osoby, którym przydzielicie 3, 2 i 1 punkt. Możecie tak docenić kogoś kto uważacie że fajnie grał, albo dać postaci którą uznacie, że będzie bardzo przydatna dla drużyny jak trochę podpakuje czy jakkolwiek chcecie to zrobić.
Jedna albo dwie osoby (jeszcze się zastanowię) z największą ilością punkcików dostaną 2 dodatkowe punkty do statystyk. 
Od siebie prawdopodobnie też kogoś wyróżnię dając dodatkowy punkcik, ale to dam znać później. Na razie proszę o podesłanie Waszych głosów w wiadomości prywatnej. Od siebie obiecuję, że nikomu nie będę mówił jak kto głosował ;D

2. Feedback - ponownie jak poprzednio, jeśli macie jakieś uwagi, propozycje, czegoś chcecie mniej, czegoś więcej to dajcie mi znać w wiadomości prywatnej! Feedback jest bardzo ważny, chodzi o to by nam się wszystkim grało jak najlepiej.

3. Moje wnioski i takie tam ogólne gadanko:
Mieliśmy słabsze tempo, nie ukrywam, że część winy spada na mnie. W momencie gdy prowadziłem kampanię w D&D oraz tutaj PBFa to miałem największe problemy z moją aktywnością.
Chciałbym jeszcze zagrać przynajmniej ten jeden akt, także zobaczymy jak nam się uda Smile
Z tego co zauważyłem, CCORD chyba odpuścił. To zostawia nas z 5 graczami i szczerze mówiąc, chciałbym to dograć w takiej liczbie. Im mniej graczy tym sprawniej to idzie Smile

4. Zmiany w mechanice 
To jest bardzo długa sprawa. Przeczytajcie tylko jak Wam się chce, jeśli nie to w sumie możecie olać, ja Wam odpowiednio karty pozmieniam, będzie dobrze xd
Spoiler

Są zmiany w mechanice. Tworząc PBFa miałem mniejsze doświadczenie w RPGach papierowych niż obecnie, prowadząc PBFa przez te ponad 2 lata również sporo się nauczyłem.
Chcę trochę pozmieniać, bo nie ukrywam, potrzebuję sobie to trochę uprościć.
a) Zmniejszamy ilość statystyk do posługiwania się bronią. Łączymy białą i obuchową i robimy z tego walkę bronią w zwarciu.
Nie mam pojęcia czemu początkowo to rozdzieliłem, niepotrzebnie to komplikuje sprawy. Jeśli ktoś ma punkty w obu tych statystykach, to niech sobie zsumuje i teraz ma tyle w statystyce “Walka bronią w zwarciu”.
b) Zmieniamy działanie uników. Rezygnujemy z nich jako takich, wprowadzamy nową wartość - OBRONA.
Wartość obrony to 8 +  zwinność + refleks + ewentualne bonus z niektórych przedmiotów/pancerzy. (@Dejo - napiszę Ci na PW odnośnie propozycji co do Twojej zbroi. Albo zostawiamy ją jak jest, albo trochę zmienimy, dogadamy się).
Pancerze będą miały swoje ograniczenia (np. mając ciężki pancerz, dający dużo do defensywy, można dostać maks +2 ze zręczności do obrony. Trochę na wzór Klasy Pancerza z D&D).
Z tymi unikami to miałem spory mętlik, sporo miałem liczenia, porównywania. Teraz zasada jest prosta. Przeciwnik rzuca kostką, dodaje swój skill w walce. Jeśli wynik jest większy lub równy obronie, to trafia. Tak samo Wy atakując przeciwnika, musicie przynajmniej zrównać jego obronę.
c) Broń dostaje parametr obrażeń. Każda z waszych broni dodaje Wam +1 do obrażeń (kastety rega również). Dodaję to tylko po to, abyście mogli dostać jakiś przedmiot który zwiększa obrażenia. Na dany moment tak naprawdę nie zmienia to nic, poza tym, że macie +1 do zadawanych obrażeń Smile
Obrażenia to: w przypadku walki z zwarciu: siła + obrażenia od broni
W przypadku walki dystansowej: zwinność + obrażenia od broni

Wzmocnienie zwiększa obrażenia broni o wartość magii osoby wzmacniającej (jeśli ta wzmacnia najmocniej jak potrafi).

Wytrzymałość pozostaje bez zmian, czyli redukuje otrzymane obrażenia o wartość wytrzymałości, ale co każde trafienie chwilowo obniżam wartość wytrzymałości o pół punktu.

d)
MAGIA:
W trakcie wyszło, że niezbyt mam przewidziane obrażenia od magii ofensywnej.
Moja propozycja. Siła magii zależy od opanowanego kręgu magii.
Krąg magii zależy od ilości w statystyce magia.
1-2 punkty - 1 krąg
3-4 punkty - 2 krąg
5-6 punktów - 3 krąg
7-8 punktów - 4 krąg itd.

Zaklęcia ofensywne, które mają zadać obrażenia rzucane są z danego kręgu. Każdy krąg wymaga innej ilości energii magicznej.
Ilość obrażeń:
1 krąg - 2 punkty obrażeń.
2 krąg - 5 punktów obrażeń.
3 krąg - 10 punktów obrażeń.
4 krąg - 18 punktów obrażeń.


Co do możliwości uniknięcia czaru, to będzie istniała, ale tu kradnę pomysł z DnD i to nie będę brał statystyki obrony, tylko wykona się rzut obronny. Np. Michy robi swoje ziemne kolce. Robię rzut obronny na zręczność osobie którą atakuje. Zależnie od tego jak się uda, dostaje albo full obrażeń, albo pół, albo w ogóle.

PODSUMOWUJĄC:
obecnie wasze staty wyglądałyby tak:

Abrafazi:
Siła: 1
Wytrzymałość: 2
Zwinność: 4
Refleks: 1
Słuch: 1
Umysł: 0
Osobowość: 4
Psychika: 0


Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 13
Obrażenia: 2
Walka wręcz:0
Walka bronią w zwarciu: 4
Walka bronią dystansową: 0
Magia: 0
Energia Magiczna: 0


Mike
Siła: 0
Wytrzymałość: 0
Zwinność: 1 
Refleks: 2
Słuch: 1
Umysł: 2
Osobowość: 1 
Psychika: 1

Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11
Obrażenia: 1
Walka wręcz: 1
Walka bronią w zwarciu: 1 
Walka bronią dystansową: 0
Magia: 2
Energia Magiczna: 3 
Dziedzina magii: Wzmocnienie

William
Siła: 0
Wytrzymałość: 0
Zwinność (w tym szybkość): 0
Refleks: 3
Słuch: 1
Umysł: 1
Osobowość: 0
Psychika: 0

Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11
Obrażenia: 4
Walka wręcz: 0
Walka bronią w zwarciu: 0
Walka bronią dystansową: 4 
Magia: 4
Energia Magiczna: 2

Reg
Statystyki główne:
Siła: 3
Wytrzymałość: 3
Zwinność (w tym szybkość): 2
Refleks: 3
Słuch: 0
Umysł: 1
Osobowość: 0
Psychika: 1

Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 13
Obrażenia: 4
Walka wręcz: 3
Walka bronią w zwarciu: 0
Walka bronią dystansową: 0
Magia: 0
Energia Magiczna: 0

Douglas
Siła: 5
Wytrzymałość:2 (4 w zbroi)
Zwinność (w tym szybkość):0
Refleks:1 (0 w zbroi)
Słuch: 0
Umysł: 0
Osobowość: 0
Psychika: 2

Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11 (TU JESZCZE SIĘ DOGADAMY ODNOŚNIE TWOJEJ ZBROI)
Obrażenia: 6
Walka wręcz:0
Walka bronią w zwarciu :5
Walka bronią dystansową:0
Magia: 0
Energia Magiczna: 0

Michy
Siła:0 
Wytrzymałość:1 
Zwinność (w tym szybkość):0 
Refleks:1 
Słuch: 0 
Umysł:   2 
Osobowość: 1 
Psychika: 2 

Statystyki czysto bitewne:
Obrona: 11
Obrażenia: 1
Walka wręcz:0 
Walka bronią w zwarciu:0 
Walka bronią dystansową:0 
Magia: 4 
Energia Magiczna:2 

5. Podsumowanko
Macie do rozdania na dany moment po 4 punkty, Douglas i Niudeb dostaną +1 punkt w ramach wyrównania puli punktów (nie grali w 1 akcie).
Dodatkowe 2 punkty będą dla dwóch osób z największą ilością punktów w głosowaniu.

Można odpisywać już w AKT IV - Ludzie króla.
Gri

Król piratów

Licznik postów: 3,562

Gri, 25-05-2021, 21:10
Ladies and Gentlemen - we got him.

W sensie, mamy wyniki!

I mam zagwozdkę szczerze mówiąc bo mamy remis!
Pierwsze miejsce bezsprzecznie zajął ARRRGH i jego Reg! @ARRRGH rozdaj sobie 2 dodatkowe punkty!
Natomiast na drugim miejscu mamy remis i jest tutaj @Jocieprosza i @Dejo. Z tego powodu myślę, że sprawiedliwie będzie jak podzielicie się punktami, dodajcie sobie po jednym!
ARRRGH

Sogeking 2024

Licznik postów: 3,645

ARRRGH, 25-05-2021, 22:14
(25-05-2021, 21:10)Gri napisał(a): Pierwsze miejsce bezsprzecznie zajął ARRRGH i jego Reg!

Dziękuję, dziękuję - widzę, że chcecie panowie, żebym dostał dodatkowe punkty i przestał umierać co misje. No dobra, wrzucę sobie zatem w... osobowość Big Grin
niudeb

Król Piratów

Licznik postów: 4,474
Miejscowość: Isola

niudeb, 25-05-2021, 22:16
Liczymy, że skoro dostales extra punkty, to teraz pokonasz Kurtha Tongue na misji
[Obrazek: il_340x270.2655346462_d9ok.jpg]


Spoiler

[Obrazek: jotaro.png]

 
Dejo

Gorosei

Wiek: 31
Licznik postów: 4,614

Dejo, 25-05-2021, 22:19
Cytat:Liczymy, że skoro dostales extra punkty, to teraz pokonasz Kurtha Tongue na misji
To zdobycz Douglas więc nie pozwoli, no chyba, że po jego trupie.
 [Obrazek: v19QS9s.gif]
Spoiler

[Obrazek: FPZJ5OUUcAIsrmt?format=jpg&name=large]

ARRRGH

Sogeking 2024

Licznik postów: 3,645

ARRRGH, 25-05-2021, 22:28
(23-05-2021, 21:38)Gri napisał(a): c) Broń dostaje parametr obrażeń. Każda z waszych broni dodaje Wam +1 do obrażeń (kastety rega również). Dodaję to tylko po to, abyście mogli dostać jakiś przedmiot który zwiększa obrażenia. Na dany moment tak naprawdę nie zmienia to nic, poza tym, że macie +1 do zadawanych obrażeń 
Obrażenia to: w przypadku walki z zwarciu: siła + obrażenia od broni

Mam pytanie - co zatem dają punkty w "walce wręcz" czy "walce bronią"? Bo z tego co widzę, to mam obrażenia 4 (3 siła + 1 za kastety). Czyli co mi dają 3 punkty w walce wręcz, jeśli nie wliczają się do niczego?
Gri

Król piratów

Licznik postów: 3,562

Gri, 25-05-2021, 22:39
Już tłumaczę.

Do trafienia bierzemy umiejętność walki wręcz/bronią/z dystansu.
Czyli rzucam kostką i dodaje Waszą umiejętność walki. Jeśli przynajmniej jesteście na równo z obroną przeciwnika po tym, to macie trafienie.
Gdy traficie to wtedy wchodzą obrażenia. Obrażenia macie z siły + broń (w przypadku walki wręcz lub walki bronią w zwarciu). Do wartości obrażeń nie rzucam kostką.

Natomiast, obrażenia pomniejszane są o wytrzymałość, to jest tak jak wcześniej. Ogólnie Wasze obrażenia nie-magiczne zmieniły się o tyle, że każdy z Was ma +1 do tych obrażeń.


edit;
(25-05-2021, 22:14)ARRRGH napisał(a): Dziękuję, dziękuję - widzę, że chcecie panowie, żebym dostał dodatkowe punkty i przestał umierać co misje. No dobra, wrzucę sobie zatem w... osobowość

A wiesz, że jedna z osób tak właśnie uzasadniła danie Ci punktów? xD
Subskrybuj ten wątek Odpowiedź